fbpx
Kocsis Gergely

Kocsis Gergely

Nagy PR Blog

Nyomtatott vs. digitális reklám

Hogyan érhetünk el nagyobb hatékonyságot kevesebb pénzből offline, nyomtatott reklámmal, mint a digitális platformokon?

A reklám szó hallatán általában az emberek nagy részénék lelki szemei előtt a böngészés közben felugró hirdetések, közösségi csatornák kéretlen tartalmai és a TV-reklám jelennek meg.

Ez nem véletlen. Óriási tömegeket lehet vele elérni és igen népszerű a digitális hirdetési forma Magyarországon is. Ezt ma már nem csak egy szűk réteg engedheti meg magának, köszönhetően a rengeteg hirdetést-hirdetési formát segítő alkalmazásoknak és vállalkozásoknak!

nyomtatott-reklám-nagyváros-utcáin

Mégis mennyibe kerül egy ilyen hirdetés?

10 másodpercnyi televíziós megjelenésért idősávtól és hossztól függően százezer forinttól akár több millió forintig terjedő összeget is el lehet költeni. Ami mellett a megtérülés akár hónapokba is telhet…

Persze, a nagyobb cégeknek megérheti egy-egy televíziós reklám, vagy komplett kampány, de a kis- és középvállalkozások többsége nem engedheti meg magának ezt a megjelenési formát. Arról nem is beszélve, hogy szűkebb vagy speciális célcsoportot pontosan megcélozni is roppant nehéz vele.

Erre szokták megoldásként használni a célzott közösségi média felületeket, vagy kereső optimalizálást. Ne gondoljuk, hogy ezek a hirdetési formák az egy fő elérésben olcsóbbak lesznek, mint akár egy televíziós kampány. A különbség a költségek elaprózásában jelentkezik. A mai trendeknek megfelelően a mikrotranzakciók (kis összegű, gyakoribb költések) egyszerre nem igényelnek nagyobb költségvetési terhet, kis összegeket, gyakrabban lehet tervezni.

Miért szeretnek a akkor a cégek digitálisan reklámozni?

Mert a nézettségi és klikkelési adatokkal egyszerűen mérhető, hogy hány emberhez ért el az üzenet. CSAKHOGY! Manapság egyre terjed a „reklámelkerülés” jelensége – a médiafogyasztók, vagyis a lehetséges vevők, egyre inkább kerülik a tömegmédiából rájuk zúduló áradatot. A digitális világban egyre jobban próbálják elkerülni a reklámokat. Hirdetés blokkolók, marketing célú sütik elutasítása, applikáció megkérése a követés mellőzésére stb. Veled hányszor fordult már elő, hogy a reklámblokk alatt lehalkítottad a televíziót vagy éppen másik csatornára kapcsoltál? Ez a fajta immunitás a magyar lakosság több, mint 25%-át érinti, nehéz és költséges tehát napjainkban egy reklámspot-tal felkelteni a célcsoport figyelmét.

De akkor milyen eszközök maradnak a kis és közepes cégeknek?

Rengeteg! Ehhez nézzük meg, hogyan áll össze egy nap:

Egy aktuális felmérés szerint naponta átlagosan 5 órát töltünk otthon ébren, ezzel szemben akár több mint 11 órát vagyunk úton, ülünk a munkahelyünkön, közlekedünk, vásárolunk stb.  Ez egy napunk 55%-a! Az időnk több, mint felében elérhetők vagyunk kültéri és beltéri nyomtatott reklámfelületeken! Ez elképesztő mennyiségű potenciális reklám-megjelenési lehetőséget jelent. Kitűnni is sokkalta könnyebb egy olyan igazán meghökkentő, figyelemfelkeltő nyomtatott hirdetéssel, amellyel nem otthonában, hanem mondjuk bevásárlás közben az üzletben elhelyezett plakátokon, egy épület oldalán elhelyezett hirdetőtáblán, autóbusz külső felületén, vagy akár a járdára ragasztva találkozik a vevő.

hogyan-töltik-emberek-egy-napjukat
Mivel töltik emberek napjaikat országonként lebontva

Mitől működik?

Nyomtatott reklám hatékonysága az elmúlt évtized közepe, vége felé csökkenő tendenciát mutatott. De a Covid és az ezzel együtt járó bezártság és nagymértékű digitális eszközök előtt eltöltött idő után az emberek vágytak és vágynak a mai napig ezektől a platformoktól eltérő ingerekre, melyre a legjobb válasz a nyomtatott reklám.

Egy digitális hirdetést nem lehet bedobni a táskába, kirakni a hűtőre, hogy emlékezzek rá később, hogy tervem van vele. A nyomtatott szóróanyagokban könnyedén lehet karikázni, firkálni, megjegyzéssel ellátni, hogy mikor mit szeretnénk vásárolni, vagy szolgáltatást igénybe venni. A nagyméretű kültéri reklámok pedig lokációhoz is kötik az emlékezést, így, ha már nincsenek is kint, vagy változott a tartalom, ha fontos volt, újra eszünkbe jut az adott helyszínen járva.

nyomtatott-reklám-szupermarketben
Nyomtatott reklám különböző elemei egy szupermarketben

Hogyan hat erre a Covid és az energiaválság?

A Covid utáni időszakban, az emelkedő energia árak a papírra és egyéb nyomtatási alapanyagokra nem voltak jó hatással, melytől függetlenül a keresleti oldal ezekre a nyomatott termékekre az elmúlt években folyamatosan nő. Az ok viszonylag egyszerű. A digitális felületeken történő hirdetés egyre költségesebbé válik az egyre nagyobb és nehezebb harc miatt a vevők elérésében. Egyre többen fordulnak ismét a nyomtatott, korábban hagyományosnak mondott hirdetési formák felé, melyek ismét elengedhetetlen és megkerülhetetlen részei lettek a marketing mixnek.

A reneszánszát élő a szórólapozás mellett egyre nagyobb teret hódít a webshopos termékek vásárlásához csomagolt köszönő kártya, vagy egyedileg nyomtatott kupon, melyek vevő megtartási szerepe egyre jelentősebb.

Az energiaválság végével a nyomtatott hirdetési forma még nagyobb teret fog kapni, mivel az árak enyhén csökkenő tendenciát mutatnak, míg a digitális kampányok egyre nagyobb összegeket emésztenek fel.

Egy digitális hirdetést nem lehet bedobni a táskába, kirakni a hűtőre, hogy emlékezzek rá később, hogy tervem van vele. A nyomtatott szóróanyagokban könnyedén lehet karikázni, firkálni, megjegyzéssel ellátni, hogy mikor mit szeretnénk vásárolni, vagy szolgáltatást igénybe venni. A nagyméretű kültéri reklámok pedig lokációhoz is kötik az emlékezést, így, ha már nincsenek is kint, vagy változott a tartalom, ha fontos volt, újra eszünkbe jut az adott helyszínen járva.

nyomtatott
Ipari nyomdagép teszt üzemmódban nyomtat
Mi kell ahhoz, hogy működjön?

A KKV szektortól a multikig, mindenhol mérhető a hatékonyság, melynek elengedhetetlen része a dizájn. Lehet akármennyire is jó a megjelenés, ha nem megfelelő anyagra van nyomtatva és lehet akármennyire is jó a nyomtatás, ha csapnivaló a grafika.

Velünk könnyebben ki tudod választani, mely nyomtatott hirdetési forma a leghatásosabb számodra, melynek nemcsak a gyártásában, hanem tervezésében is segítünk. 

Nekik már sikerült, neked is tudunk segíteni!

Master Good, Madahús, Nyíregyházi Állatpark, MGallery Hotel Minaro*****, Bonduelle, BirdieCar, Nyírerdő, Dongfeng Motor Hungary

Mit nyújt a Nagy PR?

Flexibilitás

Rugalmassággal állunk hozzá ügyfeleink különböző igényeihez. Mindig szaktudásunk legjavát adva segítünk a projektek megvalósulásához.

Szakképzett csapat

Szakképzett csapat Csapatunk különböző nemzetközileg is elismert képzéseken megszerzett minősítéssel és több éves szakmai tapasztalattal rendelkeznek.

Kreativitás

Grafikusokból álló csapatunk kreatív megoldásokkal járul hozzá a legegyedibb ötletek megvalósításához, megjelenítéséhez.

Saját géppark

Saját gépparkunknak köszönhetően házon belül tudjuk nyomtatni és utófeldolgozni a projekteket.

Légy Látható.
Nagy PR.

Scroll to Top

A lehető legjobb felhasználói élmény miatt weblapunk cookie-kat használ. Az 'Elfogadás' gombra kattintva elfogadod a cookie-k használatát. A cookie-kkal kapcsolatban további információt találsz az alábbi linken Adatkezelési tájékoztató.